De la print la online

16 02 2009

laptop_magazinesDaca vorbeam la un moment dat despre ralierea printului in online (ca solutie de criza), despre eficientizarea costurilor prin alegerea unui singur canal de difuzare a informatiilor: print sau online,  astazi observ prima miscare in acest sens, intr-o declaratie a lui Petrisor Obae si apoi a lui  Cristi Manafu: „Business Media Group (BMG) a anuntat trecerea in format digital, pentru o scurta perioada, a revistelor Biz, Business Review si BusinessWeek”.

Daca trecerea de la print la exclusiv online este o solutie adoptata pe perioada de criza, sau daca aceasta solutie va fi adoptata pe termen lung vom vedea, dar daca aceasta varianta va fi catalogata ca fiind una permanenta, atunci inseamna ca online-ul are o bila alba, la nivel public, verificat empiric. Poate doar atunci, increderea in audienta reiesita din online va creste in mod semnificativ. In cazul acesta se va observa si cresterea (mult dezbatuta) la nivelul bugetelor de publicitate investite in mediul online.

Dar, intrebarea va fi: bugetele alocate publicitatii online sunt mai mari datorita increderii advertiserilor si marketerilor in audienta online sau datorita disparitiei variantelor de print ale anumitor publicatii, iar solutia investirii in publicitatea online vine in ultimul caz, precum o alegere putin analizata de investire a bugetelor ramase fara „acoperire”?

Ei bine, in ambele cazuri va fi bine pentru mediul online (ceea ce ma bucura), dar ideal ar fi ca acest bine sa fie sustinut de un fond, iar nu doar de o forma, intru cat, daca va fi o crestere de forma, superficiala din punct de vedere al intelegerii deciziei, aceasta va fi inabusita cu prima ocazie a dezbaterilor asupra rezultatelor, a banilor investiti, a telefoanelor care nu suna (poate din cazua site-ul, de la capatul link-ului, care nu se deschide, care nu ofera informatii relevante, care nu se masoara sub nicio forma, etc.), acestea datorandu-se in principal lipsei de cunoastere a metodelor de realizare a unei campanii avantajose de publicitate online, de cealalta parte a planing-ului si buying-ului de media.

Dar, poate cu timpul….prin cercetare, incercare, se vor revela incet incet si misterele eficientei online-ului ca si mediu publicitar. Acum ma simt din nou pe muchia unei/ unor intrebari: cati vor sa incerce? cati vor sa cerceteze? cati vor sa inteleaga repede si acum? cati vor rezultate bune, garnatate, intr-un mediu pana acum necunoscut? cati risca sa riste? si mai ales….cine sunt ei, cei care nu pot sa isi asume riscul unui risc?

Anunțuri

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: