Riposta!

2 02 2009

Blogosfera, alt concept neinteles, arata local ca o curte de liceu: cu pustanii smecheri care te iau la palme in gasca, cu profesorii neintelesi, cu un set de valori ciudate. Orcine publica 3 injuraturi si 5 poze porno si are pareri clare are audienta si e la fel de blogger (deci interesant, bun si relevant) ca restul, pozitionandu-se peste ziare si ziaristi (depasitii care nu inteleg onlineul si ca trebuie sa faca ciocu mic, ca onlineul e la putere acum). Aceasta este scaparea jurnalismului? Aici vor migra cititorii de ziare? Ma indoiesc profund.

Cat de promotoare in ale online-ului sunt eu, nu ma pot abtine sa nu il aprob pe Dragos Manac, cel ce a scris vorbele de mai sus, pe care le-am absorbit cu rapiditatea unei plante mediteraneene in desert.

Astfel,  am remarcat in scris dar cu mult mai mult in gand faptul ca incepand cu finele anului 2008 si inceputul anului 2009, industria media nu inceteaza in a se isteriza cu privire la ascensiunea nemaivazuta a internetului si picajul colosal al presei scrsie (ca mediu de informare si mediu publicitar).

Noua strategie de marketing pentru 2009: utilizarea ca mediu publicitar a comunitatilor. Iar cum blogul aduna in jurul sau o comunitate, iar blogul este cel mai in voga tool de autopromovare, bloggerii sunt la mare pret si la mare cautare. Focus grupuri? No way! Adunam bloggerii si la cat scriu ei zilnic si la cat de informati sunt, sigur iese de vreo rebranduire cu cap. Foarte bine, foarte clar si deosebit de crisis oriented! Dar sa sustii ca presa scrisa va fi distrusa de comunitatile online, de vuietul creat in jurul paginilor personale, este o reactie ceva cam exagerata.

libertate1Puterea obiectivismului este cu atat mai mare cu cat am fost inconjurati atata timp de dominarea subiectivismului. Parca 1989 a fost ieri si deoadata reactionam, ne dezmortim si suntem plini de verva si entuziasm: putem exclama fara retinere si lipsiti de panica auto-coercitiva ca suntem liberi sa spunem ce vrem, cum vrem, cand vrem.  OK. Acum se intampla asa, dar tot acum s-a sesizat si potentialul paginilor de internet ce abunda in maxime, axiome si dezbateri obiective, dar prea mult, si in libertate de exprimare inteleasa ca injurii gratuite si limbaj de mahala lasat in deriva. Dar asta place cel mai mult:  scandalul, teribilismul lingvistic si pornografia.

Dar, cat va dura pana aceasta obiectivitate va fi la randul ei cumparata? Cat va rezista? Pentru ca, pe drept vorbind Rousseu are mare dreptate cand sustine faptul ca omul este bun de la natura, dar proprietatea privata il perverteste. In momentul actual, se naste noul val, ca o riposta – buna de la natura. Nu cred va ajunge la maturitate anul acesta si nici  la anul, dar ce este mai grav, este faptul ca, poate fi manipulat ft bine in perioada de incubare.

Main task: concentrare pe calitate nu pe cantitate, pentru ca altfel….nu am facut nicio treaba cu ingroparea presei si cresterea online-ului ca mediu de informare.

Anunțuri

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: