Ce nu sunt EU

24 12 2008

Am citit articolul lui Florin despre Ce nu e EA, apoi articolul Anei Maria despre Ce nu e EL. Ambele articole m-au captivat, mi-au placut, mi-au dat de gandit, asa ca imediat am simtit nevoie sa scriu o continuare, sa imi spun parearea despre Ce nu suntem NOI. Daca imi urmam primul impuls, acesta urma sa fie titlul acestui post. Dar, cum nu ma urnesc asa repede la scris, decat daca scriu despre vreo conferinta sau vreun work-shop la care am participat, am ales sa spun acum Ce nu sunt EU, pentru ca…ce nu e EL pot sti foarte bine daca stiu de la incepu Ce nu sunt EU. Imi e mai greu sa scriu despre mine, este personal si am tendinta de a ma cenzura destul de mult…dar in esenta:

Nu sunt EU daca nu las totul pe ultima suta de metri, daca nu invat pentru examen in preziua lui, daca nu ma panichez 10 minute si nu ma trec toate transpiratiile pentru ca imi dau seama ca nu am timp fizic sa parcurg si sa interiorizez atata informatie.

Nu sunt EU daca nu ma implic intr-un proiect (care imi place) si nu fac pe lidera/ project managera. Nu sunt EU daca nu controlez toate etapele proiectului si daca nu ma asigur ca va fi de succes. Dar nu sunt EU daca nu improvizez din senin altceva in timpul prezentarii, daca nu incep sa vorbesc precum Andreea Marin spre disperarea si amuzamentul colegilor. Nu sunt EU daca nu ma deprim groaznic pentru insuccesul unui proiect, dar nu sunt EU daca nu ma revigorez si mai repede si nu sunt EU daca nu analizez pe toate partile cauzele insuccesului.

Nu sunt EU daca stau acasa vineri seara. Nu sunt EU daca nu sunt inconjurata de prieteni. Nu sunt EU daca nu dansez la petrecri, daca nu captez atentia celor din jurul meu. Nu sunt EU daca nu sunt in centrul atentiei.

Nu as fi EU daca prietenii mei nu ar fi mereu pe primul loc. Nu as fi EU daca nu as lupta pentru ei si pentru cauzele lor mai mult decat as face-o pentru mine. Nu as fi EU daca nu as cocolosi pe cineva, daca nu mi-as exercita sentimentul matern, in mod necontrolat de cate ori se iveste ocazia. Nu as fi EU daca nu as vorbi cu orele la telefon cu prietenii chiar daca ii vad in fiecare zi.

Nu as fi EU daca as sta dupa fusta mamei (m-a invatat sa fiu independenta…asa ca nu cunosc in nici un fel cum e sa fii dupa fusta mamei)

Nu as fi EU daca nu as iubi cu pasiune, daca nu as vrea ca fiecare zi sa fie o aventura, daca nu as vrea sa fiu rasfatata si compleimenatata de cel pe care il iubesc. Nu as fi EU daca nu as vrea sa fie numai al meu, nu as fi EU daca nu as fi geloasa, nu as fi EU daca nu as lupta pentru NOI. Nu as fi EU daca as accepta monotonia si rutina, daca m-ar multumi sa stiu ca sunt EU si ca esti TU, nu as fi EU daca nu as face tot ce-mi sta in putere sa fim intotdeauna NOI. Nu as fie EU daca as sti ca tu esti trist si ca nu imi spui, Nu as fiu EU daca nu te-as cicali pana mi-ai spune. Nu as fi EU daca nu m-as bucura pentru succesul tau, mai mult decat m-as bucura pentru al meu.

Nu as fi EU daca as accepta sa am prieteni de forma, de dragul de a fi prieteni. Nu as fi EU daca nu as vrea sa schimb ceva in fiecare zi…fie ca la mine, la tine, la noi, la voi. Nu as fi EU daca nu as vrea sa fac mai mult maine decat azi. Nu as fi EU daca as testa pe oricine inainte sa-mi devina apropiat, nu as fi EU daca nu as acorda incredere de la inceput, naiv, chiar dupa ce mi-am luat-o in barba de cateva ori. Nu as fi EU daca as avea orgolii nefondate si daca as sustine o idee abusrda pana in panzele albe. Nu as fi EU daca nu as zice ca tine si as face ca mine atunci cand nici macar nu vrei sa ma asculti.

Nu as fi EU daca as asculta sfaturile celor care tin la mine si nu as incerca sa vad eu cum e. Nu as fi EU daca nu as vrea sa fie palpitant, sa simt ca am fluturi in stomac, presiune in stern. Nu as fie EU daca as spune ca vreau liniste. Nu as fi EU daca mi-ai arata tu limitele si eu le-as respecta. Nu as fi EU daca nu as incerca sa-mi cunosc singura  limitele si nu as fi EU daca nu mi-as dori sa le depasesc.

Nu as fi EU daca nu as fi asa si nu ar fi EL daca ar vrea sa fiu altfel decat asa.

Acțiuni

Information

2 responses

28 12 2008
Bogdan

„To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.” (Ralph Waldo Emerson)

Daca dupa o perioada de timp recitesti randurile din acest post si realizezi ca nu te-ai schimbat nici macar un pic, daca inca ESTI sau NU ESTI ceea ce ai zis…daca societatea in care traim (de exemplu Bucurestiul – pentru ca tot am vorbit in seara asta despre el) nu te-a „modelat” precum a facut-o cu restul turmei, atunci ai reusit sa realizezi ceva ce nu multa lume reuseste. Omul are marele defect de a-si pierde identitatea si de a adopta personalitatea celor din jurul lui, probabil dintr-o oarecare comoditate sau poate ca este mai usor sa pari ceva ce nu esti decat sa pari ceea ce esti cu adevarat. Iti doresc sa fii mereu TU …..nu tu vazuta prin ochii altora.

29 12 2008
Raluca Goia

La finalul gimnaziului, una dintre profesoare mi-a spus acelasi lucru, dar cu alte cuvinte:
„Viata este precum un fluviu pe care-l treci innot, cei care au ajuns pe celalalt tarm au reusit si sunt fericiti. Dar mai presus de orice ESTE SA RAMAI CREDINCIOS TIE INSUTI, iar asa cum ziua urmeaza noptii, nu vei trada pe nimeni.”

Identitatea, asa cum o denumesti tu este o mostenire a societatii in care te nasti, traiesti. Esential pentru viata ta este cum asimilezi si personalizezi acesta identitate, cum o valorifici si o transmiti mai departe, catre alte generatii, prin perspectiva notei personale.
EU voi fi mereu aceeasi daca voi vorbi cu aceeasi pasiune despre lucrurile in care cred, daca te voi face pe tine sa fii atent la mine, daca voi reusi mereu sa-ti starnesc interesul, daca voi avea mereu argumente pertinente pentru a-mi sustine cauzele.
Dar EU ma voi reineventa cu oricare TU care ma va pasiona, care ma va intriga, care ma va face sa gandesc mereu out of the box, care ma va face sa simt ca as putea fi alfel. Dar voi fi aceeasi EU in final, pentru ca voi dori sa fiu altfel cu pasiune, incredere si respect.

Lasă un răspuns

