Consumatorul din online

19 12 2008

M-a spamuit, dar am citit si am apreciat.  Iata ce:

Consumatorul

a existat singular, dupa care web 2.0 l-a convins sa creeze, sa dezvolte content, sa construiasca comunitat.

… nu-l intereseaza in mod direct mesajul publicitar, nu tine neaparat ca acest mesaj sa existe, nu sta sa priveasca un banner 5-6 secunde doar doar cineva se decide sa-i comunice ceva, nu cauta explicit pozitia de banner in pagina web pe care o viziteaza; singura lui nevoie, in comunitatea pe care o alcatuieste fiind informatia pe care crede ca acea comunitate i-o poate oferi, iar un format intruziv, care ii impiedica experienta de care este atasat, va produce cu siguranta efecte adverse.

Asadar perspectiva comunicarii devine perspectiva consumatorului (o spun si trendurile): Cine e el? De ce se afla acolo? Ce nevoi ii sunt satisfacute de website-ul pe care se afla, de comunitatea pe care o completeaza? Cat timp am la dispozitie sa-i atrag atentia? Cum sa-mi dezvolt creatia astfel incat sa devina mai vizibila, contrastanta cu layoutul websiteului? Ce fac sa ies in evidenta (pentru ca nu sunt singurul producator de pe piata, sunt si altii cu produse asemanatoare)? Cum imi adaptez mesajul(unitar) pentru a-mi maximiza impactul in cadrul unei anumite comunitati, ce insight-uri sunt relevante pentru aceasta comunitate? (si asta deoarece comunitatea desprecopii.com difera – pe ici pe colo 🙂 – de comunitatea softpedia.com, dar mai mult ca sigur ambele sunt consumatoare de ciocolata).

Si poate cel mai important: Cum reusesc sa-l implic (unul dintre avantajele esentiale ale onlineului), sa interactioneze cu mine, sa-mi devina partener, sa creez acel bounding, acea simpatie fata de mine, de produsul meu, simpatie care duce la word of mouth si care face ca un consumator atins sa fie avocatul produsului meu printre cei 10-20-100 prieteni, amici, familie, cunostinte?

Sunt intrebari care ar trebui sa puna pe ganduri orice spender pe internet. Sunt intrebari carora adKing le raspunde.

‘The truth isn’t the truth until people believe you, and they can’t believe you if they don’t know what you’re saying, and they can’t know what you are saying if they don’t listen to you, and they won’t listen to you if you won’t be interesting, and you won’t be interesting unless you say things imaginatively, originally, freshly”.
William (Bill) Bernbach, DDB co-founder

Tavi,
adKing

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

