hartie-www-RSS

24 11 2008

De o saptamana aproape utilizez Google Reader, citesc ceea ce ma intereseaza prin RSS si sunt … uimita.

Ceea ce mi s-a intamplat azi atunci cand am citit pariul cu RSS pe blogul lui Manafu a fost senational la nivel de empatie, mai precis, laudam faptul ca imi place la nebunie sa citesc prin RSS. Ador my google reader. Am site-urile de pe care ma documentez in mod uzual, am blogurile pe care obisnuiesc sa le citesc.Ideea este ca toata euforia mea s-a lovit de un zid, al necunoscatorului. Acela care nu vrea, pt ca nu intelege. Acel necunoscator pe care nu am cum sa-l condamn, cel putin nu eu si nu acum: eram la fel pana sa descopar si pana sa fiu initiata. Problema este ca suntem entuziasmati, noi…noi care stim fenomenul, noi care ii gasim o utilitate, noi care, il folosim pragmatic in mod natural.

Evident iar ma lovesc de pragmatism ptr ca suntem in momentul in care societatea si mai ales societatea de consum se ghideaza dupa regulile pragmatismului. Iar aceeasi societate este caracterizata de superficialitate, de criza intensa de timp, de spatiu.

Exista din ce in ce mai putin timp ptr uimire (uimirea reprezenta primul gest al fiintei catre cunoastere, Platon, Mitul Pesterii) pentru ca rutina, cotidinaul ne confera tot ceea ce ne trebuie pentru ca sa avem adavearul si siguranta necesara pentru a ne putea trezi dimineata si ptr a putea adormi seara (si daca ma gandesc bine, chestia asta e cu dus si intors, ptr ca eu am avut momentul de uimire, dar acum exploatez ceea ce am asimilat in mod pragmatic) dar uimirea necesita timp, necesita o descoperire de care se pare ca nu mai avem nevoie decat pin dovada de vointa puternica.

C Manafu spune ca popularitatea Google Reader este ft cunoscuta, apoi lanseza pariul cu RSS-ul.

Ipotezele pariului si opinia mea:

  1. Vom abandona in viitorul nu foarte indepartat vizitarea directa a site-urilor in favoarea lectruii prin RSS? – care noi? noi comunitatea sau noi societatea de consum?
  2. Daca si cum influenteaza RSS design-ul site-urilor astazi? – astazi, in nici un fel…peste 2 ani cand comunitatea s-ar mari in mod considerabil datorita faptului ca exoticul onlie este asimilat cu o putere extraordinara din pricina elementului nou pe care inca il poseda, da. design-ul nu va mai conta.
  3. Vor fi luati in considerare in monitorizarile de audienta si acei „vizitatori” veniti prin RSS? – poate peste un timp, cand cei ce se informeaza astfel vor fi atat de numerosi incat sa conteze pentru advertiseri, sau mai bine zis, atunci cand advertiserii vor constientiza ca acei „vizitatori” conteaza, sunt un potential consumator, un target.
  4. Sunt utilizatorii de RSS mai „valorosi” (importanti, influenti, fideli etc) decat vizitatorii obisnuiti? – in mod cert, au ales anumite canale ptr ca asa au dorit, pt ca nu au fost mituiti, it was a free will expression, stiu ce vor si au incredere in ceea ce au ales (evident pana la o eventuala proba contrarie)
  5. Ce forme de advertising vor prinde in mediul RSS? – PR-urile gandite, aplicate in mod coerent pe fiecare canal in parte.

RSS reading/ informing este noul element exotic. Provocarea consta in a scurta timpul de a deveni un must in comparatie cu timpul pe care online-ul l-a parcurs pana a ajuns un must in plan informativ si/sau publicitar.

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

