mister si revelare: lumea virtuala consuma bani reali

23 11 2008

In momentul in care m-am apucat de planning online, nu se putea spune ca fac ceva serios. Aveam si eu niste resturi de bugete pe care stimatul client dorea sa le investeasca in publicitate online (un fel exotic de publicitate). Dar de ce tocmai in online?…De ce nu mai lua o macheta in presa, un advertorial, cateva spoturi pe un post tv de nisa? Pt ca erau luate destule, iar mai nou umbla un zvon savuros prin piata de publicitate: e bine sa faci si online, esti in trend. Trebuie sa folosesti in campanie si canale de new media, nu numai publicitate traditionala.

Acum mai bine de 2 ani se intamplau in viata mea aceste lucruri. In momentul actual, pot sa spun ca nu ma mai bucur la un rest de buget, am chiar partea mea de banuti pe care trebuie sa o investesc in online. Da, am spus corect: trebuie sa o investesc. Daca acum 2 ani era bine sa consum si acesti bani, acum trebuie sa ii investesc, sa ii eficientizez.

Mediul online, luat ca si mediu publicitar a crescut parca la intrecere cu viteza luminii, in asa fel incat nici un brief nu este complet fara partea de publicitate online, nici o sala de conferinta nu este fericita pana nu gazduieste cel putin o conferinta sau un seminar pe tema online-ului si a posibilitatilor de exploatare pe care le ofera.

Dar, daca suntem in (pre)criza financiara si stim bine: cu cat esti mai sus, cu atat cazi mai repede, ce ne fecem? Daca in 2 ani, in Romania, piata publicitatii pe internet a crescut „pana la Domane Doamne” si inca mai avea sa creasca, se poate sa spunem ca e va cadea prima? Cumva s-a intamplat o crestere artificiala, sau ne-a luat valul comunicarii in stil www. pe nepregatite si ne-am grabit ca „fata mare la maritat”? Inca piata noastra nu e pregatita ptr asa o avanlansa?

la evenimetul RoNewMedia 2.0 s-a vorbit despre metode de finantare a celor care au idei de proiecte pe internet. Dar cum criza financiara ne ocupa mintea si ne sperie toti cei trei w-ei s-a discutat si despre ce consecinte va avea criza economica asupra bugetelor de publicitate online. Astfel, Dragos Stanca, Managing Director New Media, Realitatea.Catavencu a explicat:

Exista doua „scoli de gandire”. Prima spune ca primele bugete care se vor taia sunt cele de online, pentru ca sunt cele mai de neinteles, uneori, pentru un anumit tip de client. A doua spune ca din contra, se vor mari bugetele online, pentru ca o campanie web este mai ieftina si are rezultate mult mai clar masurabile. Sincer, probabil va fi o combinatie dintre cele doua. Prin urmare, estimez ca vom avea o crestere, insa nu spectaculoasa. Pana in 20%.

Analizand raspunsul lui Dragos, totul este pertinent: ceea ce nu intelegi, refuzi. Dar daca e sa o luam pragmatic (acum ma adresez vadit directorilor de marketing) o explicatie, o ora de analiza pe marginea unui plan de comunicare online costa mai putin decat 10 spoturi la TV in prime time pe un post national. Consultanta vine la pachet cu agentia, cu strategul.

Cu siguranta emit judecati de valoare cu tenta dominant subiectiva. Noraml ca nu imi place sa cred in ideea conform careia se va prabusi izbitor piata publicitatii online….in cazul ala, eu, ca activist in domeniu, ca fac?

Nu se va prabusi dom’ne! Sunt prea multi pasionati de nou, sunt prea multi cei ce stiu sa asculte, sa invete, sa cerceteze si sa aplice, iar daca ei nu se vor descuraja, daca nu-i loveste peste noapte ipocrizia si uita ca au ales un drum caruia vor sa ii fie devotati, nu se va prabusi nimic, poate cel mult se va zdruncina din pricina celor ce ignora, celor ce simt teama si celor ce refuza.

…mister si revelare, deontologie si etica. Dar totusi, pragmatismul castiga din ce in ce mai mult teren.

totusi ma incurajez sa cred: suntem pragmatici, dar cu simt puternic deontologic!

Anunțuri

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: